Hersenspinsels van een start-up #20 - Het aftellen is begonnen


We tellen af, de tijd gaat zo snel… Intussen gaan wij gestaag door met de spreekwoordelijke puntjes op de i.

“Vind je het goed dat ik een poster heb gemaakt en deze ga delen?”
Met deze woorden opende Lydia van Houten, een van onze sprekers, haar mail. Natuurlijk, wat ontzettend leuk, zo’n poster! Fijn als onze sprekers ook nog meedenken in het delen van ons event: “Ja, ik heb maar even een plaatje gemaakt, want dat werkt vaak beter op facebook.” Heerlijk, ik hou ervan als we met z’n allen de schouders eronder zetten. Bovenstaande poster delen wij vanzelfsprekend ook, want het is een mooi plaatje geworden!

De goodiebag vult zich ook langzaam maar zeker
Een aantal sprekers en standhouders doen een bijdrage in de goodiebag, variërend van flyers en visitekaartjes tot boekenleggers en kortingsbonnen. Daarnaast komt er nog een leuke verrassing in! Wij zijn al helemaal blij, zo wordt het een echte goodiebag voor zowel lezers als schrijvers! Voor ieder wat wils dus…

De laatste zaken doorspreken
Deze week heb ik contact met de bieb Rotterdam, om de laatste punten door te spreken. We moeten nog even afstemmen hoe het komt met de catering. Zo op de valreep hebben we namelijk toch het voornemen om zelf wat lekkere dingen mee te nemen en een ‘standje’ met hapjes in de zaal te zetten. Dat draagt bij aan de intieme setting die we uitstralen én scheelt uiteraard in de kosten. Ook sprak Anneke deze week nog met spreker Maria Genova die ervaren is op het gebied van events. Zij gaf ook weer de nodige tips en trucs om nog meer aan promotie te doen. Zodoende schrijf ik het programma van de dag nog wat specifieker uit en geven we hier deze week wat meer aandacht aan. Zeker omdat dit de eerste keer is dat we dit event organiseren, moeten we expliciet aangeven wat mensen uit de dag kunnen halen en leren. Eigenlijk stom dat we daar zelf niet eerder aan gedacht hebben: deze nemen we ook mee op ons lijstje ‘beginnersfouten’.

Waardevol
Eén ding zijn we al heel erg trots op: Anneke en ik hebben een hele goede band gekregen en we hebben meerdere waardevolle contacten opgedaan. Veel mensen getroffen die ons steunen in ons idee en met veel enthousiasme meewerken. Uiteindelijk is dat hetgeen dat écht telt. Ik zou het zo weer doen. En dat is ook de bedoeling, dat we nog eens zo’n event organiseren. Langzaamaan denken we dus weer wat verder vooruit. Maar de focus ligt nu vooral op 7 april: we gaan er een leuke en inspirerende dag van maken! Wil je er ook bij zijn? Bestel dan snel je ticket! (vul bij je bestelling de code: opencoffee in dan krijg je € 5,- korting op je kaartje!)

Anneke Kleine Staarman komt uit Haarlem en is schrijfster van de roman De herkansing, die ze in eigen beheer heeft uitgegeven. Ze is momenteel bezig met haar tweede roman.

Heleen Engwerda komt uit Leeuwarden en heeft een eigen bedrijf, Hé Communicatie. Haar passie voor boeken uit zich niet alleen in haar werk, maar ook op haar boekenblog Boekenrupsjenooitgenoeg.

Samen starten ze nu met Get inspired by books. Elke week doen ze een boekje open over hun ervaringen als start-up. Waar lopen ze tegenaan, welke fouten maken ze en wat moet er allemaal geregeld worden?We tellen af, de tijd gaat zo snel… Intussen gaan wij gestaag door met de spreekwoordelijke puntjes op de i.

 

“Vind je het goed dat ik een poster heb gemaakt en deze ga delen?”
Met deze woorden opende Lydia van Houten, een van onze sprekers, haar mail. Natuurlijk, wat ontzettend leuk, zo’n poster! Fijn als onze sprekers ook nog meedenken in het delen van ons event: “Ja, ik heb maar even een plaatje gemaakt, want dat werkt vaak beter op facebook.” Heerlijk, ik hou ervan als we met z’n allen de schouders eronder zetten. Bovenstaande poster delen wij vanzelfsprekend ook, want het is een mooi plaatje geworden!

 

De goodiebag vult zich ook langzaam maar zeker
Een aantal sprekers en standhouders doen een bijdrage in de goodiebag, variërend van flyers en visitekaartjes tot boekenleggers en kortingsbonnen. Daarnaast komt er nog een leuke verrassing in! Wij zijn al helemaal blij, zo wordt het een echte goodiebag voor zowel lezers als schrijvers! Voor ieder wat wils dus…

 

De laatste zaken doorspreken
Deze week heb ik contact met de bieb Rotterdam, om de laatste punten door te spreken. We moeten nog even afstemmen hoe het komt met de catering. Zo op de valreep hebben we namelijk toch het voornemen om zelf wat lekkere dingen mee te nemen en een ‘standje’ met hapjes in de zaal te zetten. Dat draagt bij aan de intieme setting die we uitstralen én scheelt uiteraard in de kosten. Ook sprak Anneke deze week nog met spreker Maria Genova die ervaren is op het gebied van events. Zij gaf ook weer de nodige tips en trucs om nog meer aan promotie te doen. Zodoende schrijf ik het programma van de dag nog wat specifieker uit en geven we hier deze week wat meer aandacht aan. Zeker omdat dit de eerste keer is dat we dit event organiseren, moeten we expliciet aangeven wat mensen uit de dag kunnen halen en leren. Eigenlijk stom dat we daar zelf niet eerder aan gedacht hebben: deze nemen we ook mee op ons lijstje ‘beginnersfouten’.

 

Waardevol
Eén ding zijn we al heel erg trots op: Anneke en ik hebben een hele goede band gekregen en we hebben meerdere waardevolle contacten opgedaan. Veel mensen getroffen die ons steunen in ons idee en met veel enthousiasme meewerken. Uiteindelijk is dat hetgeen dat écht telt. Ik zou het zo weer doen. En dat is ook de bedoeling, dat we nog eens zo’n event organiseren. Langzaamaan denken we dus weer wat verder vooruit. Maar de focus ligt nu vooral op 7 april: we gaan er een leuke en inspirerende dag van maken! Wil je er ook bij zijn? Bestel dan snel je ticket!

 

Anneke Kleine Staarman komt uit Haarlem en is schrijfster van de roman De herkansing, die ze in eigen beheer heeft uitgegeven. Ze is momenteel bezig met haar tweede roman.

 

Heleen Engwerda komt uit Leeuwarden en heeft een eigen bedrijf, Hé Communicatie. Haar passie voor boeken uit zich niet alleen in haar werk, maar ook op haar boekenblog Boekenrupsjenooitgenoeg.

Samen starten ze nu met Get inspired by books. Elke week doen ze een boekje open over hun ervaringen als start-up. Waar lopen ze tegenaan, welke fouten maken ze en wat moet er allemaal geregeld worden?