Zoeken en gevonden worden


Het is een wezenlijk onderdeel van ons leven geworden. Het internet. 
Een gigantische bibliotheek die exponentieel groeit. 
Niet alleen qua aantal websites, maar ook qua informatie, toepassingen en gebruikers. Het is haast onvoorstelbaar. 
Maar in 2000 bijvoorbeeld was er nog geen Facebook, geen Twitter en geen Youtube. Mondiaal waren er “slechts” een kleine 17 miljoen websites. Iemand of iets vinden was toen nog relatief eenvoudig.

Nu, 17 jaar later, hebben het aantal sites wereldwijd de 1 miljard al overschreden. Samen vertegenwoordigen ze een slordige 4-5 miljard pagina’s. Zoeken is een industrie op zich geworden. Gevonden worden op basis van de juiste criteria is belangrijker dan ooit geworden.

Google is wereldwijd een van de grootste zoekmachines. SEO is een set van methodieken waarmee je het zoeken en vinden kunt beïnvloeden.
SEO is de afkorting van het Engelse ‘Search Engine Optimization’. In het Nederlands bekend als zoekmachineoptimalisatie. Met SEO optimaliseer je dus je website om met de juiste zoekwoorden bovenaan in de zoekresultaten te komen. Want hoe eerder jouw product of dienst gevonden wordt, hoe eerder prospect een bezoek brengen aan jouw website.

Google zit wat betreft ontwikkeling en innovatie niet stil. Nieuwe en slimmere algoritmes worden ontwikkeld om nog beter te kunnen indexeren. Om daarmee vervolgens nog beter te kunnen zoeken.

SEO maakt een vergelijkbare ontwikkeling door. Laat je dus niet verleiden om hierop te besparen. Of het zelfs niet te implementeren. Verruim je blik en zet in op de lange termijn. Een goede SEO specialist kost weliswaar geld, maar levert je nog meer op. 

Om de eenvoudige reden dat hij jouw site voortdurend op het netvlies van Google plaatst. 
En daarmee ook op het netvlies van jouw potentiële klanten.

Bron: Math Fooij Avytos; avytos.com